Twoje dziecko nie powinno jeść zbyt dużo cukru lub soli – unikaj przekąsek z cukrem, soku owocowego, kostek rosołowych i sosów. Tłuszcz to ważny element diety Twojego dziecka; wybieraj zatem produkty pełnotłuste, a nie pokarmy dietetyczne lub niskotłuszczowe, ale uważaj, aby nie przesadzić z tłuszczami nasyconymi. Dieta powinna być zbilansowana i dostosowana do wieku dziecka. Pamiętaj, że dziecko to nie mały dorosły. W czasie rozszerzania diety w razie potrzeby do posiłków możesz dodać swoje mleko lub też mleko modyfikowane, aby zachęcić maluszka do spróbowania nowego dania.

Niektóre pokarmy wiążą się z wyższym ryzykiem zatrucia pokarmowego; nie podawaj dziecku miodu, surowych skorupiaków lub surowych/niedogotowanych jajek. Unikaj także ryb morskich o wysokiej zawartości rtęci, takich jak rekin, miecznik lub marlin.

Unikaj podawania dziecku pokarmów, którymi może przypadkowo się zadławić, na przykład całych orzechów.3 Nie podawaj dziecku produktów w formie małych kulek, takich jak winogrona i pomidorki koktajlowe, chyba, że pokroisz je na mniejsze kawałki; pamiętaj o usunięciu pestek, skórki lub kości.

W razie pytań dotyczących żywienia Twojego dziecka skonsultuj się ze swoim lekarzem, ponieważ najlepiej zna Twoje dziecko.

Chcesz wiedzieć więcej? Te artykuły mogą być przydatne:
Wprowadzanie pokarmów stałych do diety dziecka w wieku 7-12 miesięcy
Żywienie niemowląt

Zobacz więcej podobnych pytań: zywienie niemowlecia