Zdrowa, zbilansowana dieta to jeden z najlepszych sposobów na zachowanie zdrowia w każdym momencie życia, a prawidłowe odżywianie w czasie ciąży jest jeszcze ważniejsze. Spróbuj jeść co najmniej pięć porcji różnych owoców i warzyw każdego dnia, aby zapewnić sobie wszystkie potrzebne witaminy, minerały i błonnik.

Niektóre witaminy stają się jeszcze ważniejsze w szczególnym okresie, jakim jest ciąża. Witamina D jest ważna dla zdrowia kości, zębów i mięśni. Niektóre pokarmy zawierają witaminę D, na przykład tłuste ryby, czerwone mięso i jaja, ale zaleca się przyjmowanie także suplementu w celu podwyższenia poziomu witaminy D w czasie ciąży. Zadbaj o odpowiednie ilości żelaza, witaminy C i wapnia w swojej diecie, jedząc dużo liściastych zielonych warzyw, owoców i wzbogaconych płatków śniadaniowych.

Musisz także przyjmować suplement kwasu foliowego – zalecana dawka to 400 mikrogramów dziennie aż do ukończenia 12 tygodni ciąży. Postaraj się jeść produkty o wysokiej zawartości kwasu foliowego, na przykład liściaste zielone warzywa i brązowy ryż.

W przypadku pytań lub wątpliwości porozmawiaj ze swoim lekarzem prowadzącym.

Chcesz wiedzieć więcej? Te artykuły mogą być przydatne:

Przepisy dla mam

Specjalne potrzeby żywieniowe

Pobierz nasze przydatne poradniki, aby zawsze i wszędzie mieć dostęp do pomocnych wskazówek:

Zdrowa dieta i odżywianie w czasie ciąży

Zobacz więcej podobnych pytań: ciąża