Wskazówki żywieniowe dla kobiet w drugim trymestrze ciążySprawdź, jakie produkty powinnaś jeść, a jakich unikać, aby ciążą przebiegała prawidłowo.

 

 

 

Kiedy rozpocznie się drugi trymestr, poranne mdłości najprawdopodobniej ustąpią i poczujesz się lepiej. Mając na uwadze szybki wzrost i rozwój Twojego dziecka, nie zapomnij o odpowiedniej diecie, w której nie powinno zabraknąć ważnych składników odżywczych takich jak: witamina D, DHA (kwas dokozaheksaenowy - kwas tłuszczowy z rodziny Omega-3) i kwas foliowy. W celu uniknięcia ich niedoborów, eksperci rekomendują suplementację.

Pomocne wskazówki:

Zaplanuj codzienny jadłospis

W tym trymestrze Twoja masa ciała będzie się zwiększać około 0,5 kg tygodniowo. Dodaj 360 kcal do swojej standardowej codziennej diety. Planuj posiłki z wyprzedzeniem na kolejny dzień, aby mieć pewność, że dostarczysz wszystkich potrzebnych składników odżywczych.

Woda

Woda umożliwia Twojemu organizmowi transport składników odżywczych do wszystkich komórek ciała, jak również odprowadzenie zbędnych produktów przemiany materii. Właściwa ilość wypijanych przez Ciebie płynów zapobiegnie odwodnieniu i związanemu z tym zmęczeniu. Kobiety w ciąży powinny wypijać łącznie 10 filiżanek (2-2,5 litra) napojów dziennie, w tym jak najwięcej wody. 

Ćwiczenia

Jeżeli Twój lekarz wyrazi zgodę, pozostań aktywna w czasie ciąży, wykonując bezpieczne ćwiczenia. W ten sposób zadbasz o dobre samopoczucie i utrzymanie należnej wagi. Zapytaj swojego lekarza, jakie ćwiczenia są dla Ciebie najlepsze.

Poznaj kilka bezpiecznych technik ćwiczenia.