rytm-snuSprawdź, jak wypracować zdrowe nawyki snu.

 

 

 

 

Rytm snu

W wieku 3 miesięcy Twoje dziecko może potrzebować 10,5-16,5 godzin snu dziennie. Niektóre dzieci w tym wieku potrafią przespać 6-8 godzin w nocy, a większość potrzebuje 2-3 drzemek w ciągu dnia. Pamiętaj jednak, że każde dziecko jest wyjątkowe i jest to jedynie wskazówka. Każde dziecko ma inny rytm snu: niektóre śpią nieregularnie, a inne regularnie. Wszystkie dzieci prędzej lub później wypracowują sobie stały rytm snu. Spróbuj stworzyć ramy czasowe, które sprawdzą się dla Was obojga. 

Dlaczego żywienie jest ważne? 

Twój lekarz jest najlepszym źródłem porad w zakresie pielęgnacji i karmienia Twojego dziecka.

Prawidłowe żywienie to doskonały sposób na wspomaganie zdrowych nawyków snu. Spełniając potrzeby dietetyczne dziecka w postaci odpowiednich ilości ważnych składników odżywczych, zapewniasz swojemu dziecku lepszy sen, co z kolei ma pozytywny wpływ na jego wzrost i rozwój. Jeżeli karmisz piersią, pamiętaj, że jakość i ilość Twojego pokarmu zależy od Twojego prawidłowego żywienia; zatem bardzo ważne jest stosowanie zbilansowanej diety, która składa się z odpowiednich ilości substancji odżywczych, kluczowych nie tylko dla Twojego zdrowia i samopoczucia, lecz również dla prawidłowego rozwoju Twojego dziecka.

Dowiedz się więcej o diecie mamy karmiacej.