Jak mądrze jeść za dwoje lub za więcej osób?Sprawdź, ile energii powinnaś dostarczać swojemu organizmowi codziennie i co powinnaś jeść, aby wspomagać zdrowy rozwój swojego dziecka.

 

Eksperci zalecają kobietom w ciąży pojedynczej przyjmowanie około 2200 kcal dziennie, począwszy od drugiego trymestru. Kobiety w ciąży bliźniaczej mogą potrzebować codziennie 3000 kcal lub więcej, w celu zaspokojenia swoich zwiększonych potrzeb żywieniowych i energetycznych. 

Oto kilka zdrowych sposobów na zwiększenie podaży energii z dietą

  • Zbilansuj swoją dietę, przestrzegając zasad prawidłowego żywienia
  • Jedz różne produkty z pięciu grup produktów spożywczych
  • Przygotuj sobie plan posiłków i przekąsek
  • Zadbaj o spożywanie wystarczającej ilości nabiału każdego dnia, na przykład odtłuszczonego mleka, jogurtu lub niewielkich ilości żółtego sera
  • Utrzymaj odpowiedni poziom nawodnienia organizmu
  • Jedz częste mini-posiłki lub przekąski
  • Kobiety w ciąży pojedynczej mają zwiększone potrzeby żywieniowe w stosunku do okresu przed ciążą, a kobiety w ciąży bliźniaczej mogą potrzebować jeszcze więcej żelaza i kwasu foliowego. Eksperci rekomendują suplementację kwasu foliowego w dawce 400 µg (0,4 mg) przez okres co najmniej 3 miesięcy przed podjęciem prób zajścia w ciążę, aż do końca II trymestru ciąży, oraz żelaza w dawce i 30 mg żelaza przez całą ciążę. Porozmawiaj ze swoim lekarzem, jakie suplementy będą dla Ciebie odpowiednie. Zapytaj dietetyka, czy Twoja dieta jest zbilansowana poprawnie, adekwatnie do Twoich potrzeb żywieniowych. Zajrzyj do naszego Przewodnika żywieniowego po dodatkowe informacje
  • Zadbaj o spożywanie wystarczających ilości źródeł DHA (kwas dokozaheksaenowy - kwas tłuszczowy z rodziny Omega-3). DHA wspomaga prawidłowy rozwoju mózgu i wzroku u płodu i niemowląt karmionych piersią. Dowiedz się więcej o dostarczeniu właściwej ilości DHA ze swoją dietą